Eén telefoontje had adviseur Kifid-boete van € 4.400 kunnen besparen
woensdag 28 augustus 2019 | Bron: AMweb
Een adviseur die een klant verzuimde te wijzen op de mogelijkheid een andere, goedkopere AOV te sluiten, is volgens Kifid tekortgeschoten in zijn zorgplicht. De klant had bij hem regelmatig geklaagd over de hoge premie van haar huidige AOV. “Eén telefoontje was genoeg geweest”, schetst de Geschillencommissie de minimale inspanning die de adviseur had kunnen doen. Door dat na te laten moet hij € 4.415 aan premieverschil vergoeden.
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Webtips
- Zeker.com | DirectZeker
- LevenWonen.nl
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV