Inloggen is ook werken: callcenter moet mogelijk miljoenen aan achterstallig loon betalen
donderdag 11 mei 2023 | Bron: NOS
Als je werkgever je verplicht om stipt om 09.00 uur te starten met het opnemen van telefoontjes, maar om dat te kunnen moet je eerst in tien verschillende systemen inloggen en je mail lezen? Wie moet dan deze 'voorbereidingstijd' betalen? Het gerechtshof in Den Haag heeft in een zaak die hierover is aangespannen tegen een callcenter duidelijkheid gegeven: de werkgever.
In dit geval gaat het om het bedrijf Teleperformance in Zoetermeer. Een werknemer van dit callcenter stapte naar de rechter. Hij werd geacht eerder aanwezig te zijn om in te loggen, maar...
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Webtips
- Zeker.com | DirectZeker
- LevenWonen.nl
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV