Oude banken gaan strijd aan met ‘nieuwkomers’
donderdag 13 februari 2020 | Bron: Elsevier
In de slag om de klant kiezen Europese banken voor een digitale aanvalsstrategie met hippe dochterbedrijven. Topzware moeders fungeren alleen maar als sleepanker, schrijft Marijn Jongsma.
Nieuwkomer Openbank presenteert zich in een promofilmpje als het archetypische digitale bedrijf. Werknemers komen met de fiets naar het hoofdkantoor, dragen geen pak, en spelen elkaar op kantoor letterlijk de bal toe. Een rokende David Bowie, in zijn Berlijnse periode, kijkt vanaf de muur wezenloos toe. Intussen is Openbank voor 100 procent eigendom van het Spaanse...
- Verzekeringsnieuws
- Over Verzekeringsnieuws
- Powered by Koko Kroup | Essenso
- Webtips
- Zeker.com | DirectZeker
- LevenWonen.nl
- Disclaimer | Privacy
- Cookiebeleid
- Geld
- Hypotheek
- Lenen
- Belasting
- Vrije tijd
- Reisverzekering
- Caravanverzekering
- Bootverzekering
- Gezin & inkomen
- Zorgverzekering
- Uitvaartverzekering
- Overlijdensrisico
- Rechtsbijstand
- Pensioen
- AOV